Demagogie și ipocrizie la nivelul conducerii CJ Vrancea

inundatii bogza

FOTO: Conducerea CJ Vrancea lasă baltă priorităţile comunităţii după inundaţiile din ultimele zile

Grupul de consilieri liberali ai PNL Vrancea constată cu stupoare modul în care conducerea Consiliului Județean Vrancea înțelege să reacționeze după ce nu a dorit convocarea unei ședințe extraordinare pentru alocarea de sume UAT-urilor din Vrancea afectate de inundațiile din 22 – 24 august 2016.

Într-un mod demagogic și ipocrit, CJ Vrancea dă o interpretare personală proiectului depus de consilierii PNL, susținând că ”funcționarii din aparatul propriu al Consiliului Județean Vrancea au constatat că din fundamentarea proiectului  de hotărâre reiese faptul că ajutoarele solicitate de grupul de consilieri județeni PNL sunt destinate în principal persoanelor fizice”.

Asta deși în proiectul depus de consilierii PNL la CJ scria foarte clar: ”Repartizarea pe unităţi administrativ – teritoriale a  unor sume  necesare înlăturării efectelor calamităților naturale din perioada 22 – 24 august 2016”.

Deci repartizare către UAT-uri, NU către persoane fizice. Evident că persoanele fizice s-ar fi numărat printre beneficiarii indirecți ai proiectului, pentru că orice proiect adoptat de CJ, indiferent de domeniu, duce către servicii pentru oameni. Tot la fel de evident este faptul că alocarea unor fonduri către UAT-uri ar duce, ulterior, la ajutorarea indirectă a persoanelor fizice care ar beneficia de acțiunile administrațiilor locale (curățări de șanțuri, rigole, curți pline de nămol, fântâni cu apă potabilă ”repuse” în funcțiune etc.).

Mai mult, într-un mod halucinant, CJ Vrancea susține că ”solicitarea consilierilor județeni ai PNL reprezintă o instigare la săvârșirea infracțiunii de deturnare a fondurilor publice”.

Așadar, în accepțiunea Consiliului Județean, redactarea unui proiect prin care să fie alocate fonduri UAT-urilor reprezintă o instigare la infracțiune.

CJ Vrancea încheie apoteotic comunicatul de presă: ”Întrucât  proiectul de hotărâre propus nu întrunește condițiile de legalitate cerute de lege pentru a fi pus în dezbatere în ședința extraordinară, acesta va fi înscris pe ordinea de zi a  primei ședințe ordinare a Consiliului Județean Vrancea”.

Deci proiectul depus de consilierii PNL este bun doar pentru o ședință ordinară, în rest reprezintă ”instigare” la comiterea unei infracțiuni de deturnare a fondurilor publice, dacă este propus pentru o ședință extraordinară.

În altă ordine de idei, grupul de consilieri PNL a precizat în mod expres, în conformitate cu art. 97 (2) din Legea 215/2001, că ”Proiectele de hotărâri pot fi propuse de consilieri judeţeni (…) și că ”Redactarea proiectelor se face de către cei care le propun, cu sprijinul secretarului unităţii administrativ-teritoriale şi al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean”.

De aceea am solicitat sprijinul secretarului unităţii administrativ-teritoriale şi al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean, pentru identificarea sumelor care pot fi alocate UAT-urilor pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale din perioada 22 – 24 august 2016.

Reamintim că grupul de consilieri PNL ai Consiliului Judeţean Vrancea a solicitat pe 26 august convocarea unei ședințe extraordinare a CJ, pentru 29 august (consilierii PSD și ALDE nu s-au prezentat) în conformitate cu prevederile art. 94,(2) din legea 215/2001:

”Consiliul judeţean se poate întruni şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului ori la solicitarea prefectului, adresată preşedintelui consiliului judeţean, în cazuri excepţionale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităţilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, precum şi pentru apărarea ordinii şi liniştii publice”.

Proiectul de hotărâre propus în anexă a fost următorul: ”Repartizarea pe unităţi administrativ – teritoriale a  unor sume  necesare înlăturării efectelor calamităților naturale din perioada 22 – 24 august 2016”.

Conform situației raportate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Vrancea, în județ s-au produs distrugeri grave care impun măsuri urgente (sprijin financiar).  Situația calamităților din județ este următoarea (conform CJSU Vrancea):

În urma centralizării rapoartelor operative trimise de Comitetele Locale pentru Situații de Urgență, până la acest moment bilanțul inundațiilor care au afectat județul Vrancea, în data de 24 august a.c., este următorul:

  • 22 comune afectate,
  • 5 case distruse (comuna Urechești),
  • 231 case afectate,
  • 223 anexe gospodărești afectate,
  • 734 curți și grădini afectate,
  • 860 ha teren arabil afectate,
  • 180 ha pășuni, fânețe afectate
  • 1 obiectiv cultural afectat (Școala Odobești),
  • 1,2 km drumuri naționale afectate,
  • 53,7 km drumuri județene afectate,
  • 48,2 km drumuri comunale afectate
  • 147,6 km străzi, ulițe comunale afectate.

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.