Dezbatere pe tema proiectării didactice conform noului Curriculum pentru Educație Timpurie la ISJ Vrancea

  • Copiii învaţă mai bine atunci când sunt într-un climat socio-afectiv sigur, când relaţionează plăcut cu părinţii, cu educatorii şi cu ceilalţi din jurul lor” – John Bennet, UNESCO, 2004

  România se află într-un perpetuu proces de reformare a învățământului, cu atât mai mult cu cât politicile educaţionale exprimă o ritmicizare a schimbărilor şi a ajustărilor din ultimii ani, fapt care a condus la o evoluție în domeniu și, implicit, la racordarea politicilor educaţionale ale țării noastre cu politicile la nivel european.

În documentul de politici educaționale – Repere pentru proiectarea și actualizarea Curriculumului național (ISE, 2016) se menționează următoarele: curriculumul pentru educaţia timpurie a copilului de la naștere până la 6 ani se fundamentează pe un set de finalităţi formulate în documentul de politici educaţionale Reperele fundamentale în învăţarea și dezvoltarea timpurie (RFIDT, aprobate prin O.M.nr.3851/2010). Acest document reprezintă un set de enunţuri care reflectă aşteptările privind ceea ce ar trebui copiii să ştie şi să fie capabili să facă. Aceste aşteptări sunt definite pentru a sprijini creşterea şi dezvoltarea normală și deplină a copiilor de la naştere până la intrarea în şcoală. Conform documentului menţionat, finalităţile educaţiei timpurii au în vedere o abordare holistică, vizând cele cinci domenii ale dezvoltării copilului: dezvoltarea fizică, sănătate și igienă personală; dezvoltarea socio-emoţională; dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii; dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii; capacităţi și atitudini în învăţare.

În acest context, la Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, a fost lansată, pe 16 februarie 2020, dezbaterea pe tema: “Proiectarea didactică conform Noului Curriculum pentru Educație Timpurie”. Alături de doamnele Inspector Școlar General Adjunct Gabriela Daniela Marchitan, Inspector Școlar Învățământ Preșcolar Mihaela Dogaru, Corpul Profesorilor Metodiști și Consiliul Consultativ Învățământ Preșcolar, au fost invitați Lector Univ. Dr. Cornelia Ștefănescu, Lector Univ. Dr. Flavia Mălureanu, Lector Univ. Dr. Corneliu Ciprian Ilade, care au purtat discuții fructuoase și aprofundate pe marginea temei alese.
Noul Curriculum pentru educaţia timpurie aduce o viziune îmbunătăţită asupra educaţiei pentru acest segment de vârstă, înglobată în conținutul programei, în Metodologia de aplicare a planului de învățământ pentru educația timpurie, în scrisori metodice şi recomandări, în ghiduri și îndrumătoare metodice avizate de minister, constituind un demers complex, care valorizează contribuţiile anterioare, experienţa şi practicile reușite în domeniul educaţiei timpurii din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.